> >start - vereniging

De leden van de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding (BD-Vereniging) zijn boeren én burgers die de ontwikkeling van de landbouw naar een mens-, dier-, plant- en bodemvriendelijke werkwijze belangrijk vinden. Iedereen die dat wil ondersteunen kan zich als lid van de BD-Vereniging aansluiten.

De activiteiten van de BD-Vereniging zijn gericht op onderzoek en ontwikkeling van de (biologisch-dynamische) landbouw. Naast projecten met een tijdelijk karakter voert de BD-Vereniging de volgende doorgaande activiteiten uit:

Beroepsontwikkeling
Als boer kun je jezelf en je bedrijf binnen dit dynamische project blijven ontwikkelen aan de biologisch-dynamische uitgangspunten. Dit doe je samen met collega's en met daartoe opgeleide, bekwame coaches en begeleiders. Er zijn verschillende werkvormen. lees verder >>

Dynamisch Perspectief
Dynamisch Perspectief is het ledenblad van de BD-Vereniging. Het verschijnt vijf keer per jaar. U leest erin over de ontwikkelingen en achtergronden van de biologisch-dynamische landbouw. lees verder >>

BD-jong
De jongerenafdeling van de BD-Vereniging, BD-jong genaamd, bestaat uit jongeren in de leeftijdscategorie van 16 tot 33 jaar. Sinds de oprichting in 2009 zijn er meerdere bijeenkomsten geweest, variërend van een weekend weg tot bedrijfsbezoeken bij boeren thuis. lees verder >>

De inkomsten van de vereniging bestaan uit de contributies van leden. Daarnaast ontvangt ze jaarlijks uw warme giften. De BD-Vereniging is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Legaten zijn geheel vrij van successierecht. Schenkingen zijn vrijgesteld van schenkingsrecht. Wilt u meer informatie, belt of mailt u dan met het bureau: 0850 609044, Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

Rekeningnummer:
IBAN: NL 07 INGB 0000313786