> >start - publicaties

DVD Dansen met gehoornde dames

Van deze film is nu de DVD verschenen. Beroepsleden van de BD-Vereniging kunnen tot 1 juli 2016 deze DVD gratis toegestuurd krijgen! Basisleden betalen alleen de winkelprijs en geen verzendkosten! direct bestellen >>

Boerderij 'De Groote Voort' is benoemd tot Agrarisch Ondernemer van het jaar 2016. Dat is heel bijzonder: voor het eerst werd deze 'gangbare' prijs toegekend aan een biologisch bedrijf. Jan Dirk, Irene en Peter van de Voort houden jerseykoeien en maken de fameuze Remeker kaas.

De dag dat zij stopten met het gebruik van antibiotica - met aanvankelijk veel dode kalfjes tot gevolg - startte hun zoektocht naar het in balans brengen van bodem, wei, bemesting, voer, koe en kaas. Over dit balanceren heeft filmmaker Onno Gerritse, met steun van de BD-Vereniging, een prachtige, ontroerende documentaire gemaakt.

De dvd is voor € 15 hier te bestellen. Voor beroepsleden is dit tot 1 juli 2016 gratis. direct bestellen >>