Projecten BD-Vereniging 2014

• In het project Voeding barstensvol leven schrijven Petra Essink en Paul Doesburg een boek over de vitaliteit van voeding. Ze gaan op bezoek bij mensen die in werk of onderzoek een bijdrage leveren aan het zichtbaar en belaafbaar maken van die vitaliteit.

• Gineke de Graaf neemt het initiatief voor het Preparatennetwerk. Samen met Frans Romeijn en Jan Weijsenfeld gaat ze werk- en studiedagen organiseren om het maken en werken met de preparaten te leren en te leren begrijpen.

• De BD-Vereniging draagt ook in 2014 weer bij aan het project ToekomstZaaien! Zie www.toekomstzaaien.nl

• Dansen met gehoornde dames
    Wat gebeurt er als je stopt met antibiotica? Als je de koeien helemaal niet meer vaccineert? Jan Dirk en Irene van de Voort zetten die stap in 2004: het begin van een lange zoektocht op weg naar een oorspronkelijke kringloop.
    Deze film brengt de rol van de boer als onderzoeker en ontwikkelaar van zijn bedrijf overtuigend in beeld. De BD-Vereniging levert een substantiële bijdrage aan de afwerking van deze meesterlijke film. Zie: www.dansenmetgehoorndedames.nl

• In het najaar is in de Kunsthal de tentoonstelling "Alchemie van het Alledaagse" te zien over het (kunstzinnige)werk van Rudolf Steiner. Tijdens de Inspiratiedag op 18 september 2014 krijgen de deelnemers de kans de expositie te zien en met elkaar in gesprek te zijn over de ontwikkeling van de biologisch-dynamische landbouw. lees verder>>

• Wytze Nauta werkt aan de ontwikkeling van een nieuw kippenras, geschikt voor de biologische kippenhouderij én geschikt zowel voor de leg als voor het vlees. De BD-Vereniging draagt bij aan het ontwikkelen van deze Dubbeldoelkip.

• De leerlingen van de vierde klas Warmonderhof krijgen een bijdrage voor de reis naar Dornach, als elke leerling een artikel schrijft over zijn/haar relatie met biologisch-dynamische landbouw.

• De BD-groep Zeeland houdt een studie- en werkdag over de preparaten. De BD-Vereniging draagt bij aan de kosten voor de euritmische begeleiding van deze preparatendag in mei.

• Joris van der Kamp en Juliane Haufe maakten voor het project Future Farmers in the Spotlight een korte film over Hofgemeinschaft Heggelbach. "Hoe vinden jonge boeren een plek om aan het werk te gaan", dat is de onderliggende vraag bij hun project. In de films geven ze voorbeelden hoe dat kan.

• Op 11 en 12 januari werd opnieuw een goed bezochte Pergolaconferentie georganiseerd. Kijk in het archief voor meer informatie.