> >start - preparaten

BD-Preparaten bewaren

preparatenkist Biologisch-dynamische preparaten worden goed omhuld met turf bewaard op het bedrijf. De preparatenwerkgroep van de BD-Vereniging heeft samen met meubelmakerij Beeld en Ambacht en pottenbakkerij Het Serviesfabriekje daartoe een preparatenkist met bijpassende preparatenpotten ontwikkeld. Deze kist & potten zijn rechtstreeks bij de vaklieden te bestellen.

Preparatenkist
preparatenkist De preparatenkist is gemaakt van grenenhout of kastanjehout (80 X 48 X 40 cm), geïmpregneerd met natuurlijke olie, en kan met wielen worden geleverd. De kist is in vakken verdeeld waar de potten, omhuld door turf (8 cm), in staan. Het kistdeksel is dubbelwandig en met turf gevuld. De kist wordt gemaakt bij Lukas de Croon, Meubelmakerij Beeld en Ambacht.

Preparaatpotten
preparatenkist De preparatenpottenset bestaat uit zeven geglazuurde keramieken potten van 1 liter. De potten zijn met de hand gemaakt (gedraaid op de draaischijf) door Floor Roetemeijer, Het Serviesfabriekje. Elke pot heeft een deksel waarin de naam en het nummer van het preparaat is gestempeld. De set bestaat uit twee potten voor het koemestpreparaat en vijf potten voor, respectievelijk, het duizendblad-, kamille-, brandnetel-, eikenschors- en paardenbloempreparaat. (Het valeriaanpreparaat wordt in donker glas bewaard, het kiezelpreparaat in een glazen pot op een lichte plek.)

Bestellen
preparatenkist De bestelling van de kist en potten, loopt via de makers zelf. De contactgegevens staan hieronder.

Kist in grenenhout€ 320,00
Kist in kastanje of accacia € 380,00